Aktualności

PRS w elitarnej grupie „High Performance” Paris MoU

PRS w elitarnej grupie „High Performance” Paris MoU
1 lipca Paris MoU opublikowało najnowsze rankingi oceniające flagi państw członkowskich oraz Uznane Organizacje (RO). W tegorocznym zestawieniu Polski Rejestr Statków odnotował znaczący sukces, powracając do elitarnej grupy „High Performance”.

Ocena ta obejmuje trzyletni okres i dotyczy wyłącznie organizacji, które w tym czasie przeszły co najmniej 60 inspekcji w ramach Port State Control (PSC).

Wysoka jakość i realne korzyści dla armatorów

Obecność na liście „High Performance” Paris MoU to nie tylko prestiż i potwierdzenie najwyższej jakości usług, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla armatorów. Klasyfikacja statku przez towarzystwo o tak wysokiej renomie znacząco zwiększa szansę na zakwalifikowanie go jako jednostki niskiego ryzyka (Low Risk Ship). W praktyce przekłada się to na rzadsze inspekcje Port State Control, możliwość uzyskania niższych składek ubezpieczeniowych oraz większą konkurencyjność na rynku czarterowym.

Potwierdzenie zaangażowania i jakości

Powrót do grupy „High Performance” w rankingu Paris MoU potwierdza nieustanne zaangażowanie PRS w utrzymywanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości usług. Jest to dowód, że strategia instytucji przynosi realne korzyści jej klientom.

Podziękowania dla zespołu

Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim naszym pracownikom za ich codzienne zaangażowanie i profesjonalizm. To dzięki ich rzetelnej pracy PRS utrzymuje niezmiennie niski wskaźnik zatrzymań statków pod naszą klasą podczas inspekcji PSC. Najnowszy ranking Paris MoU jest najlepszym dowodem na to, że te wysiłki przynoszą oczekiwane rezultaty.

Czym jest Paris MoU?

Paris MoU (Paris Memorandum of Understanding on Port State Control) to międzynarodowe porozumienie dotyczące inspekcji państwa portu. Jego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi, ochrony środowiska morskiego oraz poprawy warunków pracy marynarzy poprzez kontrolę statków zawijających do portów.

Obecnie Paris MoU obejmuje 27 państw europejskich oraz Kanadę. Każde z nich zobowiązuje się do przeprowadzania inspekcji statków, aby upewnić się, że jednostki spełniają międzynarodowe standardy, takie jak konwencje SOLAS, MARPOL, STCW czy MLC. Organizacja corocznie publikuje „Białą, Szarą i Czarną Listę” (White, Grey, and Black List), klasyfikując bandery państw pod kątem bezpieczeństwa ich flot. Statki pływające pod banderami z czarnej listy są częściej kontrolowane i narażone na zatrzymania w porcie w przypadku poważnych uchybień. To jedno z kluczowych narzędzi służących poprawie jakości żeglugi i eliminacji tzw. „wygodnych bander”.

Aktualne listy rankingowe Paris MoU

Related Posts

Skip to content